O mnie.

 

Inż. Jacek Łukasiewicz 

Urodziłem się 26 kwietnia 1979 roku, pod znakiem Lamborghini. Wkrótce wiedziałem już, czym chcę się zająć w życiu i nigdy nie zmieniłem zdania. Zaczynałem od projektów samochodów z klocków Lego, a jako nastolatek zająłem się składaniem rowerów. Pasja ta zaowocowała jednym z pierwszych doświadczeń zawodowych – pracą sprzedawcy w sklepie rowerowym. Wcześniej, jako uczeń ostatniej klasy liceum, poprowadziłem cykl zajęć przygotowawczych do studiów na Politechnice Warszawskiej.

Niedługo sam trafiłem tam jako student Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych i obrałem specjalizację Projektowania Wspomaganego Komputerowo. Dyplom inżyniera otrzymałem broniąc pracy dotyczącej budowy koła rowerowego. Od tej pory pracuję w programach 3D CAD, głównie w Solid Works.

Zobacz artykuł o mojej drodze zawodowej w „Autorok” – „Jacek Łukasiewicz. Od Lego do konstruktora głównego”

Jeszcze przed ukończeniem studiów zostałem przyjęty do biura projektowego Nc.Art jako konstruktor. W trakcie pięcioletniej współpracy sfinalizowałem kilkanaście projektów: elementy nadwozia autobusu Autosan Wetlina dla Sobiesław Zasada Automotive; ramę,  dach i zabudowę kabiny traktora Ursus, konstrukcję ramy i części tworzywowe toalety pociągu Newag, system sufitowy i poręczowy dla tramwajów Pesa.

W międzyczasie zawiesiłem prace przy konstrukcji środków transportu, żeby projektować armaturę sanitarną w firmie Exec. Ale już w 2011 roku  zostałem szefem konstruktorów CAD supersamochodu Arrinera Hussarya. Oprócz nadzorowania prac zespołu inżynierów, byłem tam odpowiedzialny za konstrukcję ramy do prototypu, poszycie części drogowej i elementów nadwozia wersji wyścigowej oraz badania wytrzymałościowe.

Zobacz fragment artykułu w „Top Gear” o mojej pracy w Arrinera S.A.

W ramach własnej działalności LuCAD nawiązałem współpracę z Kia Motor Polska wykonując modelowanie powierzchniowe samochodu Kia Proceed RC. Dla prywatnych zleceniodawców opracowałem ponadto model Syreny Sport w skali 1:8 oraz obudowę kamery oraz modułu GPS do Lotusa T125.

Ponieważ interesuję się samochodami także prywatnie, śledzę na bieżąco wydarzenia motoryzacyjne i biorę udział w imprezach branżowych. Jedną z pierwszych było Design Forum, gdzie prezentowałem – ostatecznie niewdrożony – model kolekcjonerskiego samochodu Ford TeSto. Powstał na bazie projektu Ryszarda Szymańskiego, który zajął drugie miejsce w konkursie Forda na replikę modelu T.

Zobacz notkę w „Auto Technice” o mojej wczesnej działalności

W trakcie całej drogi zawodowej współpracowałem z młodymi designerami, a swoim doświadczeniem dzieliłem się też z widzami „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o samochodach” w TVN Turbo. Byłem zaangażowany w produkcję programu jako konsultant merytoryczny, a należało do mnie opracowanie tematyki poszczególnych odcinków oraz bieżące wsparcie na planie. Można było mnie zobaczyć również na ekranie Polsatu, gdzie udzielałem wywiadu dla Wydarzeń.  Aktualnie na bieżąco udzielam się na moim facebookowym fanpage’u Automotive Leitmotiv.  Dalszy ciąg mojej biografii zawodowej możemy napisać razem. Zapraszam.

Zobacz, o czym piszemy na fanpage’u Automotive Leitmotiv